G. M. Zamfirescu, Schimbarea la față- Notațiile autorului

Prezintă, în minimum 50 de cuvinte, rolul notațiilor autorului în fragmentul de mai jos.
TABLOUL VII
Același decor.
Spre seară.
Afară-i vreme rea.
SCENA 1
PAMFIL, BRANĂ
(Pamfil, la birou, își adună hârtiile și dosarele, le pune în sertar, se pregătește de plecare. Gata de
plecare, cu pardesiu, cu fular și galoși, este și Brană, care stă în picioare lângă birou, cu pălăria în mână,
are o atitudine de subaltern, în așteptarea ordinelor.)
PAMFIL: Să fim înțelepți: orice șovăială ne dă peste cap! Nu știm dacă putem porunci istoriei, dar
împrejurărilor, în orice caz, le putem da pinteni. Știi bine cu ce scop am adus lucrurile până aici. Pentru
izbânda pe care o s-o avem acum, muncim și ne zbatem de atât amar de vreme. (Brană se uită drept la
Pamfil, dar pare furat de alte gânduri, îl privește așa numai ca să-i dea iluzia că-l ascultă.) Brană, cu tine
vorbesc.
BRANĂ (a tresărit): Da, cu mine…
G. M. Zamfirescu, Schimbarea la față

 

 

Notațiile autorului reprezintă o particularitate a genului dramatic cu menirea de a furniza diverse repere informaționale. În fragmentul extras din textul dramatic redactat de G.M Zamfirescu se identifică diverse roluri ale notațiilor. Ele au finalitatea de a fixa reperele spațio-temporale ale acțiunii: spre seară….birou. De asemenea el marchează gesturile personajului Brană, a tresărit. 

Un alt detaliu furnizat de notațiile autorului este acela de a oferi informații despre vestimentația lui Pamfil. Privind per ansamblu textul, se observă dialogul dintre Pamfil și Brană despre o serie de lucrări care au necesitat multă trudă.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *