Rezolvare Varianta 1-Test inițial Botosani-Septembrie 2025-Evaluare Nationala

                                   Descărcare subiect

Rezolvare – Varianta 1 (Evaluare inițială, clasa a VIII-a)

SUBIECTUL I (70 de puncte)

A.

  1. Prima adresă bucureșteană a autoarei se află la capătul troleibuzului 92 și ea locuiește la etajul 8 (opt). ✔️
  2. Răspuns corect: b) o noapte și o zi ✔️)
  3. Răspuns corect: d) Piața Mare ✔️
  4. Răspuns corect: c) matematică ✔️
  5. (2p)
  • Textul 1:
  • Ligia, Dan și Laura se îndreaptă spre Maramureș. – Adevărat
  • Laura declară că îi este somn. – Fals
  • Ligia și personajul-narator au locuit împreună în cămin. – Adevărat
  • Textul 2:
  • În apartament, locuiesc trei frați. – Fals
  • De cele mai multe ori, prânzul constă în pâine prăjită cu sare. – Adevărat
  • Drumul de acasă până la Universitate durează o oră. – Adevărat
  • (6p)

6.O trăsătură regasită în fragment a Laurei o reprezintă seriozitatea. Această trăsătură este evidențiată prin caracterizare directă infăptuită de personajul narator. Secvența care justifică răspunsul este „chipul mic și serios”.

7.Un element comun celor două texte este conviețuirea cu alte persoane. În textul 1, naratoarea găzduiește pentru o zi familia prietenei sale, Ligia. În textul 2, autoarea împărțea apartamentul cu fratele și vărul ei, studenți la alte facultăți.

8.Da, un copil are nevoie de joacă pentru a se simți bine. În text, Laura nu reușește să doarmă, dar se bucură imediat când i se propune un joc cu bile chinezești, ceea ce îi aduce veselie și energie. Jocul o relaxează și îi oferă o formă de apropiere față de ceilalți, arătând că pentru copii joaca este esențială în dezvoltarea lor emoțională. (≈70 cuv.)

9.Fragmentul din Cărămida de Veronica D. Niculescu poate fi asociat cu nuvela „La țigănci” de Mircea Eliade, prin valoarea comună a memoriei și legăturii dintre trecut și prezent.În Cărămida, naratoarea retrăiește amintirea studenției, evocată prin chipul Laurei. În La țigănci, Gavrilescu se confruntă cu propriile amintiri, retrăind frânturi de viață. Ambele texte subliniază importanța memoriei pentru identitatea personajului.


B.

  1. Răspuns corect: a) de-mon-stra-ți-e, gim-nas-ti-că ✔️

2.Răspuns corect: a) derivare, derivare ✔️

3.Răspuns corect: b) a

4..Răspuns corect: b)

5.

  • m – pronume reflexiv, acuzativ
  • care – pronume relativ, nominativ
  • mi – pronume personal, dativ

6.

  • Propoziție asertivă: Să rămâi aici.
  • Propoziție interogativă: I-ai dat colegului tema de azi?

7.Pronume relativ: care

  • Funcția sintactică: atribut pronominal
  • Caz: nominativ

8.

  • Dragii
  • ale
  • veți
  • ultimele
  • numai
  • plumburii
  • (6p)

  SUBIECTUL AL II-LEA (20 de puncte)

   Rezumatul textului 1 (≈100 cuvinte):

Personajul-narator relatează cum, după ce găzduiește pentru o zi familia prietenei sale Ligia, încearcă să se odihnească pe canapea, fără a reuși să adoarmă. În timp ce părinții fetiței, Dan și Ligia, dorm, micuța Laura, obosită și fără somn după ce a făcut gimnastică, se trezește și vine lângăpersonajul narator. Cele două încep să se joace cu bile chinezești, iar atmosfera liniștită din casă o face pe protagonistă să-și amintească de anii studenției, când locuia împreună cu Ligia în aceeași cameră de cămin.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *