Cum mă ai tu, nu mă are
Nimeni pe pământ în lumea asta mare
Tu, prima mea iubire ca o primă ploaie
În ceață întunecată, ești iubire clară[Strofa 1]
Am crezut că s-au dus
Zilele senine spre un soare apus
Vina poartă măști și te face să pierzi
Controlul într-un fel în care vrei să te pierzi
[Pre-refren]
Să nu uiți că macii înfloresc când e frig
Că fără iubire sigur nu e câștig
Că poți să mori de dor în lipsa mângâierii
Să cazi la nesfârșit prin zilele iernii
Da, floarea nebuniei mele nu apunе
E nesfârșită dragostea mea pеntru tine
Focul ăsta nu se va mai stinge vreodată
Iar inima mea bate mai real ca niciodată, în fine
[Refren]
Cum mă ai tu, nu mă are
Nimeni pe pământ în lumea asta mare
Tu, prima mea iubire ca o primă ploaie
Sub cerul ăsta gri, ești iubire clară
Cum mă ai tu, nu mă are
Nimeni pe pământ în lumea asta mare
Tu, prima mea iubire ca o primă ploaie
În ceață întunecată, ești iubire clară
De câte ori nu s-au stins atâtea sentimente
Vise de neatins?
Că fericirea doare mult mai rău decât crezi
Când pierzi tot ce nu ți-ai imaginat c-o să pierzi[Pre-refren]
Să nu uiți ce-nsemni tu pentru mine, ah
Că nesfârșitul pentru tine e dragostea mea
Focul ăsta nu se va mai stinge vreodată
Iar inima mea bate mai real ca niciodată, în fine
[Refren]
Cum mă ai tu, nu mă are
Nimeni pe pământ în lumea asta mare
Tu, prima mea iubire ca o primă ploaie
Sub cerul ăsta gri, ești iubire clară
Cum mă ai tu, nu mă are
Nimeni pe pământ în lumea asta mare
Tu, prima mea iubire ca o primă ploaie
În ceață întunecată, ești iubire clară
[Outro]
În ceață întunecată, ești iubire clară
Textul liric explorează în mod profund experiența iubirii absolute.Incipitul conturat prin versurile „Cum mă ai tu, nu mă are / Nimeni pe pământ în lumea asta mare” cristalizează imaginea unei iubiri unice, irepetabile, ce transcende limitele individualului și se așază sub semnul absolutului. Se obervă o experiență ontologică – iubirea nu mai este doar sentiment, ci devine mod de a fi, spațiu în care eul își află autenticitatea.
Un prim element filosofic este raportarea la timp: „Am crezut că s-au dus / Zilele senine spre un soare apus”. Metafora soarelui apus sugerează moartea speranței, imposibilitatea atingerii absolutului. Totuși, iubirea apare ca o forță regeneratoare, asemenea „primei ploi” care purifică și renaște. Această opoziție între apus și ploaie, între sfârșit și început, poartă o încărcătură simbolică esențială: iubirea oferă capacitatea de a sfida limitele timpului, de a oferi sens chiar și în „ceața întunecată”.
Din perspectivă simbolică, elementele naturale – macii, floarea nebuniei, focul, iarna – devin imagini arhetipale. „Macii înfloresc când e frig” trimite la paradoxul existenței: frumusețea și fragilitatea vieții pot apărea chiar în condiții ostile. „Floarea nebuniei mele” exprimă tensiunea dintre pasiune și pierderea controlului, dintre iubirea creatoare și iubirea devoratoare. Totodată, „focul” iubirii, imposibil de stins, simbolizează dimensiunea eternă a sentimentului, un absolut interiorizat care transcende realitatea contingentă.
La nivel ontologic, subiectul liric se definește prin iubire: „inima mea bate mai real ca niciodată”. Existența devine autentică doar în măsura în care se regăsește în relația cu celălalt. În lipsa iubirii, eul cade „la nesfârșit prin zilele iernii”, imagine a alienării și a golului interior.
Dimensiunea psihologică este construită prin raportarea la contradicții: vina, pierderea controlului, dorul, frica de pierdere coexistă cu lumina, claritatea și forța regeneratoare a iubirii. „Fericirea doare mult mai rău decât crezi / Când pierzi tot ce nu ți-ai imaginat c-o să pierzi” marchează complexitatea trăirii afective: iubirea absolută aduce atât împlinire, cât și vulnerabilitate extremă.
În concluzie, textul liric propune o reflecție asupra iubirii ca experiență fundamentală a ființei. Ea devine axă ontologică (mod de a fi), simbol existențial (foc, floare, ploaie), dar și realitate psihologică intensă, unde bucuria și suferința coexistă. Prin imagini paradoxale și printr-o tensiune constantă între lumină și întuneric, între sfârșit și renaștere, se construiește viziunea unei iubiri care se constituie ca absolut personal și universal în același timp.