Exercitiile 1, 7,8- Evaluare Națională 2025-Noutăți

 

După cum bine s-a observat, modelul oficial publicat pentru anul școlar 2024-2025, aduce mici modificări la nivelul primului subiect partea A. Desigur, am cercetat cu atenție fiecare simulare județeană disponibilă și am constat că unele județe au preferat să abordeze un conținut mai degbrabă hibrid, cu respectarea modificărilor la prima și a 8-a cerință, iar la 7 să se meargă pe varianta tradițională. În consecință, e bine ca un elev să fie pregătit să  poată să rezolve orice tip de cerință, mai ales că nu există o dificultate.

Să vedem care sunt schimbările conform modelului oficial.

Cerința 1.

Această cerință nu implică mari dificultăți, elevii au de identificat în fragment anumite informații pe care trebuie să le completeze în spațiile punctate.

Cerința 7.

Această cerință, intr-adevăr este un element de noutate, dar discutat în clasă. Elevii trebuie să se axeze pe diferențele de limbaj, fiind două tipuri de texte complet diferite este clar cum trebuie abordată cerința. Primul text este literar, epic, liric sau dramatic, astfel implică un limbaj expresiv menit să emotioneze ornat cu figuri de stil, orice registru lingvistic, nu se respectă normele limbii, întrucât scopul este altul. Cel de al doilea text este non-literar de tip informativ, astfel că limbajul este unul formal, fără expresivitate. Se utilizează neologisme, termeni cu sens propriu, etc

Cerința 8.

Dacă în modelele trecute, elevii aveau de argumentat, acum au de analizat. Cerința nu este dificilă, elevul trebuie să identifice de obicei o emoție pe care urmează sa o dezvolte prin raportarea la text.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *