Perspectiva narativă obiectivă
Salutare, dragi cititori. În articolul de astăzi abordăm o problematică cu care ne confruntăm adesea la subiectul numărul 2.
Acest subiect are ca punct central un fragment suport pe care trebuie să îl supunem analizei. Cerințele sunt diverse. Astăzi poposim asupra unei cerințe specifică genului epic : perspectiva narativă. Deoarece acestă noțiune se bucură de oarecare complexitate, în articolul acesta vom trata doar o parte din ceea ce este ea. În cadrul subiectul 2 ne putem întâlni cu o cerință în care să vom nevoiți să prezentăm perspectiva narativă.
Naratorul este cel care relateaza evenimentele din opera epică. El poate expune opera din două unghiuri. El poate avea o abordare obiectivă când relatează la persoana a iii-a, sau subiectivă când relatează la persoana i.
Naratorul obiectiv este neimplicat în evenimentele pe care le expune. De asemenea este omniscient, omniprezent, omnipotent, asta însemnând că naratorul știe tot, este peste tot și poate să dirijeze viața personajelor în direcția dorită. Focalizarea acestui narator este externă. De asemenea putem utiliza termenul de heterodiegetic adică diferit de narațiune. Nicolae Manolescu utilizează pentru a ilustra perspectiva narativă obiectivă termenul de doric.